perjantai 27. syyskuuta 2013

ReiKi - Universaalia Rakkauden Energiaa

Olet kuullut varmasti energiahoidoista ja reikistä.. Mitä se sitten on.. 
ReiKi on erittäin suosittu energiahoitomuoto.. Se on ikuisuuksia vanha, mutta liian vähän käytetty ja joskus muinoin myös unohdettu.. Kaikilla on siihen yhteys, mutta se on kutistunut ja kuihtunut, joten se on herätettävä uudelleen.. 


ReiKi hoidoissa ei ole mukana omaa tahtoa, sillä reikihoitaja toimii kanavana energialle eikä itse tiedä mitä toinen tai itse tarvitsee.. ReiKii ei tarvitse uskoa, se toimii siltikin. 
Aina ei tarvitse olla sairautta jos haluaa hoitaa itseään tai muita.. ReiKi tomii myös ennaltaehkäisevänä sekä virkistää ja selkeyttää mieltä..

ReiKin nykypäiväiseen muotoon on löytänyt ja kehittänyt japanilainen Sensei Mikao Usuin 1920-luvulla.
Siitä eteenpäin ReiKiä on opetettu ympäri maailmaa.. Suomeen ReiKi on rantautunut 1983, mutta 1985 siitä tuli vasta suositumpi Aila Norlamon kautta.

ReiKi on myös kimmokkeena monelle henkisyyden tiellä ja vahvistaa henkistä minäämme. Siihen kuuluu monia asioita joita emme edes aina osaa ajatella.. Miksi olemme sairaita, miksi emme parannu, anteeksiantamisen ja ymmärryksen taito..



Omat ensimmäiset kokemukset reikihoidoista on viimevuoden joulukuulta.. Olen jo vuosia kärsinyt ylitsepääsemättömästä väsymyksestä ja olin aivan loppu.. Mikään ei tuntunut auttavan.. Söin piristävää lääkettä jonka avulla jaksoin käydä töissä.. Jotenkuten.. En edes muista miten päädyin reikihoitoon, ystävän suosituksesta kai tai ihan nettisivuja selaamalla..
Sillon totesin, että tuotakin voisi kokeilla, jos siitä saisi lisää eneergiaa..

Varasin kolmen kerran hoitojakson, joka on tehokkaampi kuin yksi kerta.. 
Kuulemma olin oikein tukossa ja jostain virtasi energiaa pois minusta kokoajan.. 
Ensimmäin hoitokerran jälkeen olin aivan äimistynyt.. Olin hereillä ihan oikeasti.. Vuosiin en ollut niin hereillä.. Päätin lopettaa lääkkeen ja halusin muutenkin muuttaa elämää terveellisempään suuntaan..

Kahden seuraavan kerran jälkeen olin täysin vakuuttunut, että reiki auttaa.. Kuitenkin siinä oli se puoli, ettei hoidon vaikutus kestänyt kuin pari päivää maksimissaan.. Jostain se energia valui..

En ollut hereillä edelleenkään kunnolla, vaikka olin jo parempi.. Olin päässyt eteenpäin asioissa ja sitten löytyikin lääkäri joka selvitti, että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta vaikka arvot olivatkin suhteellisen kohdillaan.. Sinä syy energian vähyyteen..


Reikihoitajani kertoi, että kuka tahansa voi mennä reikikurssille ja opetella hoitamaan itseään.. Siitä innostuin valtavasti.. Itsensä hoitaminen kuullosti hyvältä, siinähän säästyisi rahaakin.. Ilmoittauduin seuraavalle reikikurssille, mutta valitettavasti se ei toteutunut, koska oli liian vähän osllistujia.. Asia jäi siihen sitten.. 

Nyt syksyllä huomasin, että hyvinvointicenter ilmoitti uudesta Reiki1 kurssista.. Ilmoittauduin sinne.. Myös ystäväni ilmoittautui.. Päätimme, että tämä kurssi toteutuu ja niinhän se toteutuikin.. Hassua tässä on se, että Ekoletin omistaja Arja oli myös ilmoittautunut reikikurssille, emmekä edes tunteneet toisiamme vielä silloin.

Energiat alkoivat virrata kurssilla tehtyjen virityksen jälkeen hienosti.. Kurssista lähtien olen hoitanut itseäni joka ilta. Kuitenkin siiä nukahtaa niin kivasti, että hoito on jäänyt lyhyeksi. Olen nukkunut paljon sikeämmin ja levollisemmin kuin ennen.. Olen myös vähän virkeämpi päivisin.

Ensin on hoidettava itsensä kuntoon ennenkuin voi hoitaa muita.. Muuten sitä väsyy itsekkin, vaikka ei ole kuin enegian välittäjänä..

Kuitenkin nyt kun olen tehnyt intialaista päähierontaa asiakkaille, niin huomaa miten energia alkaa virrata käsissä.. Kädet lämpenevät hetkessä kun aiemmin on kädet olleet jääkalikat vaikka kuinka hierois ja lämmittäis.. Lämpö ja tuntemukset virtaavat kuulemma jalkoihin asti.. Se on mukava kuulla, että asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä.. Osa on jopa nukahtanut rentouttavaan käsittelyyn..
Tulevaisuudessa olen tekemässä myös puhtaasti ReiKi hoitoja, mutta esimakua saa minun kautta jo intialaisessa päähieronnassa.. 

Tässä vielä hieno kurssitodistus.. :)

Kiitos opettajallemme pohojammaan plikalle Kirstille..!



1 kommentti: