perjantai 27. syyskuuta 2013

Ihmiskokeita..!? Itsellä on hyvä testata kaikkea..

No on ihan pakko kokeilla..

Mä tosiaan sitten joku päivä tossa valitin Arjalle, että mun hiuspohja kutisee ja on kuiva..
Siinä samassa oli keskustelua kananmunistakin.. Taisin olla menossa hakemaan munia ystäväni luota jolle tuodaan niitä suoraan tilalta..

Noh, Arja sitten tokas, että "laita kananmunaa ja cremefraicea." Puhuikohan se jotain öljyistäkin.. En muista..
Noh, ostin sitten sitä EI laitticremeä.. Tuon rasvasempaa ei mun lähikookaupassa ollu.. Mun PITI ostaa oliiviöljyä, mutta nyt kun katoin, niin se olikin rypsiöljyä.. Itseasiassa paljon parempi, koska oliiviöljy saattaa olla liian raskas mun kuolleeseen pehkooni.. Ja rypsiöljyllä on ruotsalaisen tutkimuksen mukaan samanlainen vaikutus kuin hydrokortisonilla.. 
Niin ja ehkä siel kaupas ei ees ollu luomu oliiviöljyy.. Voiko se ees ol mahdollista, en tiä, mut näin kävi paremmin.. Intuitiolla ostin vissii ja äsköset mömmötkin tein..



Niin, sitten unohtui sitruuna kuvasta, mut sitäkin tujautin sekaan.. 
Joo cremefraicea oli puolen purkkia.. Mulla on kauheen paksu tää pehko.. Tujaus rypsiöljyä.. 
Ja huom, se on sitten luomua ja kylmäpuristettua..! 
Nii yks luomukananmuna..
Ja ripaus suolaa.. Entiä, sitä piti saada kun sitä laitettiin johonkin merilevämömmöönkin.. Irrottaa vaikuttavia aineita.. Entiä oliko tässä mun seoksessa siitä hyötyä, mutta tuolla päässä se nyt on.. 

Kauhoin käsin mömmön päähäni, ensin tyveen ja sitten latvaan.. Ehkä öljyä olis saanu olla enemmän.. Ehkä teen uuden hoidon pelkällä öljyllä..

Vaikutusaika on x määrä.. Nyt se on ollu n. 20 minsaa.. Sittenku tästä kerkeen, ni meen suihkuun..

***

Mömmö päässäni vaikutti n. 40 minsaa.. 

Muistakaa muuten se, että jos ja kun laitatte öljyä päähän, sen saa pois hiuksista kun ensin laittaa shampoota ja sitten vasta vettä.. Muuten hius voi jäädä pahasti rasvaseks..

***

Next day..

Noniin, eilen en oikein voinut sanoa mitään hiuksista, koska en kuivaa hiuksiani, vaan annan niiden kuivua itsestään.. Mullahan on luonnonkihara hius ja kihara hiushan tarvitsee kosteutta kihartuakseen.. Noh, tämä kuollut pehko on ollut niin rutikuiva viimeaikoina että okein hirvittää..
Tänään kuitenkin hius oli selkeästi kiharampi, kiiltävämpi ja hius kimmoisampi.. Kihara näytti elinvoimaisemmalta.. Tälläi porilaisittain sanottuna, ei mikään paskempi setti laittaa hiuksiin.. Eli siis tosi hyvä.. :)
Hiuspohjakin tuntui hiukan rauhoittuneen.. Seuraavaksi kokeilen ihan vaan pelkkää rypsiöljyä..
Näähän on ihan vanhoja konsteja, mutta mulle ainakin uusia..

***


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti